Ny Bog- og netcafe´- og et godt tilbud!!!

Nu er de nye møbler taget i brug – og nu kan du også komme på kursus i brug af computer og internettet!

Med en donation på 20.000 kr. fra TrygFonden og 5.000  kr. fra Nordeafonden er Netcaféen i Grænge Beboerforening kunne Grænge Beboerforenings Netcafé starte op efter sommerferien med indvielse af nyt møblement.

Borgmester John Brædder var den første, der tog de nye møbler i brug, og han benyttede lejligheden til at ønske beboerforeningen held og lykke med det nye caféudstyr – og udtrykte glæde over det frivillige arbejde foreningen yder for at hjælpe beboerne med at blive ”dus med nettet”.

Netcaféen er et tilbud til alle beboere om at begå sig på nettet – man kan frit benytte beboerforeningens pc’ere og trådløse netværk, og man kan få hjælp til at finde rundt på nettet, hvis der er behov for det.

For yderligere at hjælpe alle til at blive dus med pc’eren og internettet, tilbyder beboerforeningen i samarbejde med VUC Storstrøm et kursus ”Den digitale borger”. Kurset blev præsenteret for 18 fremmødte beboere mandag aften – det afvikles over 12 aftener i efteråret med start 21. september, og kurset indeholder – ud over en introduktion til brug af en pc – de mest almindelige computerprogrammet. 17 af de 18 mødedeltagere tilmeldte sig allerede på informationsmødet, og 3 mere kan nå at være med, hvis man tilmelder sig inden fredag den 11. september ved at ringe til beboerforeningens formand Kjeld Larsen på tlf. 5168 5830.

Efter mere end 50 år i dvale er den gamle skole på Lolle alle igen det sted i Grænge, hvor beboerne  kan blive klogere på samfundet – tidligere gjaldt det de mindste børn, men nu er eleverne lidt mere grå i to