Rundt i Sydmerika – og fællesspisning.

Tirsdag den 10. marts gik turen til Sydamerika med Birgitt og Ole…..

Vi var 20, der tirsdag aften fik en spændende tur til Sydamerika med Birgitt og Ole. Første stop var Chiles hovedstad Santiago, hvor de første par dage gik med at se den spændende by. Herefter fløj Birgitt og Ole til Buenos Aires i Argentina – en by med over 10 millioner indbyggere, og endelig blev vi taget med “ud på landet” til storslåede landskaber. Vi så flotte bjerge og verdens største vandfald.

Birgitt og Ole fortalte levende om geografien, de politiske forhold og især om den meget fremmedartede kultur og de forskellige indianerstammer. Det hele sluttede med lektioner i tango og en farverig “pride-parade” for homosexuelle og lesbiske.

Til efteråret tager Birgitt og Ole til Kina, Tibet og Nepal – vi glæder os til at høre om denne tur til næste år!

OG SÅ STÅR DEN PÅ FÆLLESSPISNING i denne uge – på tirsdag den 17. marts. 31 har meldt sig til at spise eksotisk – nemlig “ristaffel”, og det må siges at være en kontrast til de traditionelle danske retter, der blev serveret i januar og februar – henholdsvis brunkål og frikadeller!!

I APRIL MÅNED – er der fællesspisning tirsdag den 14. – noter datoen allerede nu, så kommer der yderligere informationer lige efter påske!!!