Hovedrengøring i Grænge

Søndag den 19. april var der “hovedrengøring” i Grænge – 20 indsamlere fyldte 19 sække med affald!

I flot solskinsvejr mødte 6 børn og 14 voksne op ved Beboerhuset kl. 10 søndag formiddag for at hjælpe med til at indsamle affald i Grænge. Den dag havde Danmarks Naturforening opfordret  ALLE til at hjælpe med til at holde Danmark ren – og “traditionen tro” var Grænge Beboerforening også med på banen – for vist nok for 6. gang!

Deltagerne blev delt op i grupper, og vejene blev fordelt, og så blev der ellers samlet op i de næste par timer – se billederne! Der var især meget at samle op ved hovedvejen og på vejen langs Grænge Skov. På hovedvejen er det bilisterne på vej fra Nykøbing, der har tømt deres madposer og dåser, når de kommer til Grænge, og vejen nede ved skoven er vist et godt sted at gøre holdt og drikke en øl eller vand!

Der blev som sagt indsamlet 19 sække affald, som REFA har lovet at afhente – OG efter arbejdet blev der serveret en let frokost i Beboerhuset – pulled pork og røde pølser!

ET LILLE HJERTESUK! Nu kan alle glæde sig over, hvor pænt og ryddeligt, der er i Grænge – HJÆLP NU MED TIL , AT VI I RIGTIG LANG TID KAN GLÆDE OS OVER DETTE SYN!!

OG SÅ  – ville det pynte på hele byen, hvis 5 – 10 beboere ville bruge et par timer på at rydde op PÅ EGEN GRUND! Jeg skal ikke nævne nogle navne, men I kan jo selv se det ved at gå en tur gennem byen!!!